fbpx
Kérlek, oszd meg, ha tetszik!
5+

Általában szabad verseket írok, és mint mindenki, a saját érzelemvilágom, szeretetem, félelmeim, dühöm, vagy a világ dolgaival kapcsolatos érzéseimet vetem papírra.

1. Mi az, ami szerinted különlegessé teszi a műveidet?

Általában szabad verseket írok, és mint mindenki, a saját érzelemvilágom, szeretetem, félelmeim, dühöm, vagy a világ dolgaival kapcsolatos érzéseimet vetem papírra. Közös verseket is írok szerzőtársammal, Hermésszel (Mécs Gábor), amikben versszakról versszakra „építkezünk”. Ha eltalál valakit az írás, ha megérint, ha esetleg emlékezetes lesz, akkor az a különlegesség. Hogy mitől más? Különleges? Döntse el az olvasó!

2. Mióta alkotsz és miért kezdted el? Mit szeretsz benne?

Az írással már kamasz koromban kacérkodtam, aztán többször elfelejtődött, majd visszatért az életembe. Első írásaimat a magány, a közösségen kívül állás érzése „szülte”, majd téma a szerelem és csalódás lett, mára a „repertoár”, reményeim szerint- bővült. Hogy mit szeretek benne? Néhány mondatban kifejezni az érzéseket nem hétköznapi módon, úgy, hogy mégis realistán, néha naturalistán, tisztán, világosan érthető, megérthető legyen, bár – reményeim szerint – nem áll távol tőlem az átvitt értelmű megfogalmazás sem.

3. Milyen lenne egy napod, ha csak és kizárólag azt tehetnéd, amit csak akarsz?

Olyan tevékenységeket, feladatokat végeznék, ahol pozitív visszajelzéseket kapok, aminek hatására nő az önbecsülésem, az elfogadottságom, vagy egyszerűen örömet okoz. Legyen ez zene, tánc, úszás, sütés-főzés, vagy maga az írás. És ami e felett áll: színház, utazás. Utaznék, utaznék a családommal.

4. Miről szól a következő regényed/novellád/versed/képed és miként zajlik az alkotás folyamata?

Egy külső- belső hatás, érzés, pár szó, azaz bármi, alapja, kulcsa lehet egy – egy írásomnak, így, hogy miről fog szólni a következő én sem tudom.

5. Melyik a három kedvenc regényed/versed/festményed és kik alkották azokat?

Tóth Árpád: Meddő órán

Örkény István: Tóték,

valamint számos kortárs szerző műve megfog, közel áll hozzám, feltölt, de neveket most nem szeretnék írni, nehogy véletlenül kihagyjak valakit, aki fontos számomra.

6. Melyik munkád áll a legközelebb a szívedhez? Írj valamit róla!

A „Magányos farkas” című vers a legemlékezetesebb számomra eddigi verseim közül., amit ahogy a címe is mutatja, egy olyan alkalommal írtam, amikor rám tört a magamra hagyottság érzése, mint sziszifuszi tevékenységek idején.


Magányos farkas

Oly hosszúak a napok,
Keservesek a percek,
Tenni kellene,
De értelmét vesztette rég,
A lelkesedés elhalkult bennem,
Csupa selejtes emlék, s jövőkép,
Itt, hol vagyok, egyedül,
Egyedül kellene tenni még!
De elég!
Elfáradt a magányos farkas,
Ordít magában, menni még,
Menni, de miért?
Megtette, mit lehetett,
Csapata sehol,
Hóviharban, jeges széltől
Sebzett pofája
Fogatlan vigyorog,
Vére csorog,
Menni, menni még!
De miért?
Csapzott, esőverte bundája
Foszlik, mancsába fúródott tüske,
Csak biceg, jajgat, a cél még messze…
Menni, szemben a hóviharral,
Arcára fagyott vicsorral,
Foga látszik még,
De harapni nem tud rég,
Elkergették, elűzték a tábortűz melegétől,
Magára hagyták, mint rossz gyereket,
Sarokba állítva, kukoricán térdepelve,
Oly’ fáradt már erős farkasnak lenni,
De tenni kéne, tenni!
Vadászatra készül,
De ereje fogytán, s lomhán,
Vért köpve, húzza lábát,
Nyelve lóg, zihál légvétele,
Mi hajtja, nem tudja rég…
Tenni kéne…
Tenni még…
Vagy elég?
Fáradtan leomlik egy deres fa alatt,
Talpa alatt reccsen a befagyott patak,
Jeges víz éri lábát, vérző sebeit,
Kopott bundája átnedvesedik,
Lehúzza a jég, mélyre, mélyre még,
Ereje elhagyja, harcát feladja,
Levegő fogy, nem kapálóz,
Nem hajtja semmi,
Csak lassan elszenderedni,
Megy a mélybe le,
Fejét felfelé tartva,
Elkábulva, a csillogó jégen át
lát még némi fényt.
Oly’ rég volt, oly’ rég…
S e békés percben
A szél megáll,
Fájdalma elszáll,
S elalszik csendesen…
Végérvényesen.

Toga
2019.10. 17.

7. Mit érdemes tudni rólad? Mi az, ami érdekelhetné az embereket?

Kérdés van? Válaszolok!


Elrejtőztem

Elrejtőztem.
Senki se lát,
csak egy báb,
egy kéz, egy láb,
egy porszem,
egy matt üveg,
egy színtelen,
üres terem.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Csak fűszál a réten,
Semmi a Mindenségben,
csillagnak háttér kékje,
pincék mélye,
buborék az üvegcsébe’,
oxigén a légvételbe’.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Csak egy égő,
fénytelen,
Csak egy gomb,
egy zsákon folt,
rés a padlón,
szürkén-fakón.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Csak kis huzat,
párnahuzat,
lenge szellő,
fodros felhő,
vizcsepp, csak egy,
kegyelem- jegy.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Se eleje,
se közepe,
se arca,
se veleje,
se hangja,
senki se.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Csak könnyű pernye,
apró jelre
nem váltható,
lassan folyó
méla folyó.
Szikkadó.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Tátongó mély,
búvó patak,
tarackgyökér,
planktonok,
Elrejtőztem.
Itt vagyok.

Elrejtőztem.
Senki se lát.
Botsáska az ágakon,
eső után madárnyom,
avar alatt rovarok,
hóban hagymák, virágok,
Elrejtőztem.
Senki se lát.

Csak Te.

Toga
2020.10.01

8. Szerinted, mi egy jó műalkotás (könyv, vers, festmény, szobor) ismérve? Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen?

Egyrészt szeretem, ha konkrét, egyértelmű, másrészt, és most ellentmondásba kerülök magammal, serkentsen gondolkodásra.  Egy képnek, egy versnek akár lehet több olvasata is, mint az absztrakt képeknek. Élethelyzettől, tapasztalattól függ, hogy mit látunk bele. Hozzám a realisztikus, életszagú írások, képek, szobrok állnak közelebb.

9. Volt már kiállításod? Vásárolhatók valahol a munkáid?

Saját kötetem nincs, eddig néhány antológiában találhatóak meg az írásaim.

10. Hol lehet megtekinteni az alkotásaid? Van weboldalad, Facebook oldalad? Add meg itt a linkjét!

5+